keskiviikko 15. helmikuuta 2017
Kulkuvälinetestauksia viime vuosilta
Premier Parkissa pääsin kokeilemaan lähes kaikkia 4-vetoisia Audeja.
Valitettavasti kaikissa oli alla kitkat, joten jarrutuspaikat liukastuivat päivän mittaan todella liukkaiksi. Puolessa olisi saanut alla nastat alla, niin pito olisi ehkä jarrutuksissa parantunut. Hieno kokemus!
Hermanonkimaalla oli lentotapahtuma ja pääsin ilmaan ja myös
kokeilemaan hallintalaitteita. Pysyi ilmassa!
Uusi Golf -13 maisteissa Lahdessa.
F-ryhmän Kupla siviilirenkailla ei ollut kovin hyvä kokemus. Pitkiä piikkejä kaipasin, mutta liikenteessähän ne ovat pannassa. Tuttu tuntu
kuitenkin!
Kaasuauton tankkaus Mäntsälän St1 -asemalla. Ajossa ei ole mitään eroa
bensalaitteeseen.
Vertasin halvinta oikeaa autoa Suzuki Altoa ja alla olevaa mopoautoa.
Kyllä Alto oli kuitenkin auto.
Sain kokeilla VW Karman Ghiaa. En perusta avoautoista, mutta kylillä
ajellessa kiinnitti kyllä huomiota. En siitäkään perusta!
VW -tekniikalla rakennettu Strike pääsi kokeiluun. Olihan se kokemus.
Ajo ei muistuttanut oikein mitään aiemmin ajamaani laitetta. Hmm!
Mäntsälän Moottorikerhon pienoisautoharjoituksissa pääsin kokeilemaan
pienoisauton hallintaa. Pikkupojat kiersivät ympyrää autoni ympärillä!
Mersun tullessa Ugin valmistusohjelmiin, täytyi se saada kokeiluun,
vaikkakin oli saksalaiseversio. Ajotuntuma ja äänimaailma oli pilattu
kyseiseen autoon sopimattomilla renkailla.
Kilpuri, joka tuntui lähes vakioautolta. Timo Varis on kyseisellä pelillä
hankkinut aika mukavasti pisteitä kuplasarjassa. Toimintavarmuus on ollut
auton rakentamisidea.
Kunta oli ostanut uuden latukoneen, joten pitihän sitä käydä kokeilemassa. Hallintalaitteet olivat hyvin automaiset, mutta niiden toiminta ei. Käytännössä rattiin ei voinut ajaessa koskea, koska liikkeet olivat tosi äksyjä. Hyvä, että portinpielet säilyivät ehjnä!
Sain hybridiauton kokeiluun ihan liikenteeseen. Nyt ei tarvinnut puskea
moottoriradalla. Pelkällä sähköllä pääsi vain 45 km/h, jolloin sillä oli
monessa paikassa kaupungissa muiden jaloissa. Täytyi painaa kaasua, jolloin bensalla tuli lisänopeutta. Normaalin automaattiauton kujeet sillä oli!
Huima vehje. Ei tarvinnut ajaa täysillä kuin ajoittain. Olikohan siinä jotakin 170 heppaa ja painoa ei paljonkaan. Tehopainosuhde oli kohdillaan. Hyvä sillä oli ajaa Hyvinkään crossiradalla.
Sain testeihin ihan oikean sähköauton. Onhan se hiljainen. Oikeastaan rengasäänet olivat vallitsevana ja nekin yllättävän hentoina. Olisi hyvä kakkosauto!
Ja lopuksi auto, jossa sai koko kyljen auki. Edessä puhisi kilmipyttyinen turbokone ihan riittävän ouhdikkaasti.
Noista kaikista olen tehnyt jutun paikalliseen lehteen, mutta olenhan minä tietenkin kokeillut vaikka mitä muitakin vempeleitä yksityisesti.Itsellänikin on ollut ja on tälläkin hetkellä mukavia laitteita.
Ainoastaan yhdesta testistä olen kieltäytynyt. Tein juttua Päitsin jälkeen paikallisesta endurokuljettajasta, kun hänen tuloksena oli yleiskisan kakkossija. Hän tarjosi tilaisuutta lähteä porhaltamaan spooriin kilpurillaan. Kuvittelin, että spoorissa ajaminen on sen verran eksoottista puuhaa, joten kiittelin tarjouksesta.
Tunnisteet:
halvin henklöauto,
kevytilmailu,
kilpa-autot,
latukone,
mopoauto,
nelivetoautot,
strike
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti